divendres, 4 de juny del 2010

Prova Harley Davidson xl 883 custom,la "Sporty"


Salutacions a tots!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Be, ja torno a estar per aquí, he decidit que cada dia anire ficant cosetes i actualitçant el bloquet i com que el promés és deute, ara parlarem de la meva actual maquina,una "Sporty", la petita de la familia H.D.

Primer de tot i avanç d'entrar amb materia, m'agradaria donar les gràcies a la Eva que és una de les integrants d'aquest blog i també la meva llumeta (ohhhhhhhhh que bonic!!!!!!!!!!) jeje, per corretgir-me els escrits i donar-me ànims en tots els sentits,perquè gràcies a ella, tot això és possible i per això li vull dedicar aquest article(muaaaaa timo petiteta)

Donç una vegada acabat l'apartat de dedicatòries, anem per feina i com no podia ser d'un altra manera, comencem per l'estètica, un punt i apart d'intre de la història de la moto.

Que bonica éssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!

Segur que trobarem moltes coses bones i altres de dolentes relacionades amb aquesta moto i segurament cadascu tindrà una opinió diferent però amb el què tothom està d'acord es que aquesta moto es moltttttttttttt maca....................De fet la majoria de usuaris d'aquesta Americana nomes la trien per aixo, ni per la seva potencia, ni per les prestacions, nomes perque es una de les motos mes boniques que s'han fabricat mai. Com a mostra, el temps que fa que no cambia practicament en res, nomes les actualitzacions necessaries per poder ser venudes a reu del món, aspectes de contaminació, etc, cinquanta anys d'historia d'un mite que no passa de moda i que per a molts, sempre sera la primera "custom"de la historia.

Comencem per el propulsor:

En aquest aspecte suposo que es el tipic motor custom, poques revolucions i un par motor molt baix sobre les 3.500rpm, es com una locomotora,vas ficant marxes i la moto sempre va al mateix ritme,pujant molt poc les revolucions i velocitat,sembla que no arribis mai als 100km però no nomes arriba sino que si li apretes una mica, pots agafa tranquil.lament els 150km,que no esta malament per el tipo de moto que es i et garantitza poder circular amb comoditat per qualsevol via,tant sigui lenta com d'alta velocitat,en aquest aspecte li domem un 7.

Ara intentem tirar de frenos:

I es quan veiem que la moto senzillament no frena,be,no vull dir que no funcionin sino que per parar-la a partir de 100km necessites una bona dossi d'apretada de maneta i metres de distancia per pararla del tot. Si que es una moto per passejar i que normalment no hauria de passar de 120km, pero aixo no vol dir que tingui els frenos d'una 125cc, la moto pesa mes de 250kg ,crec que nomes per aixo hauria de portar un dispositiu mes potent, es un aspecte molt millorable, seguramnet el que mes junt a les suspensions,que es un tema del que ara en parlarem,en aquest apartat li donem un 5.

Suspensions,té o no té?

Encara que no ho sembli si que en té de suspensions, vaja almenys porta uns amortidors amb molles pero vaja que si no en portes,el resultat seria el mateix. De fet jo els vaig haver de canviar per uns de la marca Hagon,no son cap maravella pero al menos fan la seva funcio,que es amortiguar,sobre tot es nota la millora portant dos persones, amb els originals es com anar a sobre d'una pedra, no tenen gens de progressivitat, de seguida fan tope i et deixen el cul destroçat, aixo fent referència als del darrera,al davant tampoc son cap marevella, molt tous i tambe fan tope de seguida,pero almenys actuen, cosa que al darrera sembla que no en tingui. tambe un conjunt molt pobre,En aquest apartat li donem un 4.

I per acavar provem la ergonomia:

La posicio de conduccio es bastant bona,una miqueteta baixa i amb les espatlles aixecades,al principi es fa una mica raro, pero t'acostumes rapid i tret que al final acabes amb mal de coll, sobretot si fas tirades llargues, es passable i te el seu encant.
Els mandos,al menos amb la meva, son intermitjos, aixo vol dir que la posicio que adoptes es com si muntessis una naqued, no es gens forçada pero segurament amb els avançats et sentiries mes "customero" pero segurament perdries una mica de comoditat,de totes maneres per a gustos els colors; l'unic inconvenient dels intermitjos es que et molesten una mica al posar els peus a terra pero de moment no hi ha pasta per fer camvis, així que "a joderse",jeje.
L'unic pero, de veritat, dintre del conjunt és el seient, no hi ha dret que aquella pedra tingui com a nom "seient", és molt incomode i junt amb els amortidors , es la part mes dolenta de la moto, el dia que canviin aixo, estarem davant una moto equilibrada.
De moment,el resum seria el seguent:
maca però petita,una mica incòmoda,amb potència raonable, molt pobre de frens i més pobre d'amortidor!!! en definitiva, que no queda gaire ben parada!!!!!!!!!!!!!!!! En aquest apartat li donarem un 6.

se m'oblidava el xassís:

Com ara veureu del xassís no parlare gaire ,pero es que realment hi ha poc a dir,l a veritat es que es molt primari i rustic, es practicament el mateix desde la seva creacio i per tant no val la pena valorar-lo, crec que amb aquest sentit els de harley haurien de fer un pensament perquè és llàstima que una moto amb tanta història s'estigui quedant,en aquest aspecte,tant enderrerida; però no nomes amb això, necessitaria millora la frenanda, posar amortidors de veritat, potenciar una mica més el propulsor i posar un xassis de custom de veritat, la típica "cuna de acero"que porten moltes custom i que li donarien millor "aspecte" i sobre tot rígides però clar, si cambiem tot això, el preu pujaria dels 8.500€ als 10.000€ mínim i crec que perdria la seva tirada com a primera Harley; suposo que la gent començaria per qualsevol custom japonesa i després passaria a un altre model de la marca, sense les carències de la "Sporty" o sigui una moto de veritat. Significaria la seva desaparició i això no ho volem, veritat? En aquest apartat li domen un 5.

Conclusions:

Be, donç fins aquí les meves impressions,la veritat que repassant una mica el test.....arriba a l'aprovat just!!!!!!!
La veritat es que les comparacions son odioses però després de passar per quatre "tetras" japoneses de tota la vida, aquesta Harley no arriba amb cap aspecte ni als "turmells" de les "japo" això si, tenen algo que les fa especials, diga-li història, diga-li tradició o simplement que t'has enamorat; és algo que no es pot explicar però és què quan veus com belluga el motor,aquell so inigualable i maravellós, aquella estètica que no passarà mai de moda i sobretot aquella sensació de llibertat quan rodes a sobre d'ella,tota la resta desapareix, ja no li trobes defectes,s'ha convertit en part de tu i ja mai podràs oblidar-la,és així, és una Harley.


El tempsssssss per sortir en moto!!!

Calendari